Pozycjonowanie Wizytówki Google Mapy

Pozycjonowanie wpisów na Mapach Google to proces, który dąży do podniesienia pozycji twojego wpisu w tabeli wyników wyszukiwania. Mapy Google działają podobnie do wyszukiwarki internetowej. Po zadaniu pytania i wpisaniu hasła, Google wybiera najbardziej odpowiednie karty i wyświetla ich listę. Często ma kilka stron. Pozycjonowanie to dostosowanie wizytówki w taki sposób, aby była poprawna, kompletna i użyteczna, a Google umieszcza ją na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania na mapie. Pin naszej firmy pojawi się wtedy na mapie jako pierwszy. Potrafimy wypozycjonować dowolną wizytówkę i możemy to zrobić sami lub zlecić to zadanie agencjom lub specjalistom SEO.

Google Moja Firma (GMB) to kolejny ważny lokalny ranking dla Google. Dostępny na google.com/business, to internetowy katalog lokalnych firm. GMB zawiera informacje o tysiącach lokalnych firm, które są automatycznie dodawane do Map Google. Tworząc wpis w Google Moja Firma, możesz określić adres swojej firmy, numer telefonu, godziny pracy, adres strony internetowej i inne informacje. Google następnie powiąże witrynę Twojej firmy z podanym adresem, dzięki czemu Twoja witryna będzie wyższa w wynikach wyszukiwania lokalnego.

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pozycjonowania wizytówki w Mapach Google jest usunięcie duplikatów. Google stawia na jakość i niedopuszczalne jest posiadanie kilku wizytówek jednej firmy z tymi samymi lub zmienionymi danymi. Z pewnością nie będziemy skutecznie pozycjonować wizytówek. Wszystkie dane NAP, takie jak nazwa firmy, adres i numer telefonu, muszą być identyczne w Internecie. Ta kwestia ma wpływ na autentyczność i jest ważnym czynnikiem SEO. Dane o naszej firmie muszą zatem być takie same na naszej stronie internetowej, wizytówkach w sieci, katalogach firm oraz na wizytówce na mapach.

Drugim bardzo ważnym elementem pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest jej dokładne uzupełnienie. Tylko kompletne wizytówki mają szansę znaleźć się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania i tylko takie są promowane przez Google. A więc każde pole powinno być wypełnione prawdziwymi informacjami. Szczególną uwagę należy zwrócić na staranne dobranie kategorii i stworzenie opisu. Warto dołączyć odpowiednie słowa kluczowe pasujące do naszej branży. Zdecydowanie powinniśmy poprawnie nazwać naszą działalność i zakres oferowanych przez nas usług. 

Napisz w czym możemy Ci pomóc:


Specjaliści w temacie Google Maps

Jesteśmy grupą pasjonatów marketingu lokalnego SEO

W Agencji ViralMedia pomagamy lokalnym firmom, takim jak Twoja, wykorzystać możliwości marketingowe, wykorzystując potencjał marketingu Map Google. Stosujemy zintegrowane podejście do lokalnego SEO, które łączy informacje o Google Moja Firma (GMB), optymalizację, optymalizację na stronie, zarządzanie recenzjami i inne strategie. Od rankingowych wyników Map Google po wykazy „Local Pack”, marketing Map Google oferuje wieloaspektowe podejście dla wszystkich rodzajów firm.

Nasze usługi lokalnego pozycjonowania i optymalizacji w Mapach Google są dostosowane do potrzeb i celów Twojej firmy. Zapewniamy pełny zakres rozwiązań optymalizacyjnych, aby zwiększyć Twoją widoczność i pozycję zarówno w „Pakietu lokalnym”, jak i w rankingu wyników Map Google.

Pozycjonowanie Google Mapy
01
01
Lokalne SEO

Lokalne SEO pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, gdzie znajduje się Twoja firma, w jaki sposób można się z Tobą skontaktować i czym zajmuje się Twoja firma. Jest to szczególnie ważne dla małych i średnich firm oraz większych firm z wieloma lokalizacjami ukierunkowanymi na lokalną działalność.

02
02
Mapy Google i „Pakiet lokalny”

Jednym z naszych głównych priorytetów jest przejmowanie i optymalizowanie wykazów lokalizacji w Google, Bing i Apple Maps. Potrójny pakiet wyników wyszukiwania Google lub „Pakiet lokalny” pojawia się tuż pod listami reklam i jest niezwykle cennym miejscem nad wynikami organicznymi.

03
03
Cytaty i NAP

Ważnym czynnikiem zaufania w lokalnym algorytmie Google jest NAP (nazwa, adres i numer telefonu) Twojej firmy. Spójność Twojego NAP w różnych witrynach internetowych i katalogach wskazuje na stabilność — wyszukiwarki i mapy chcą wiedzieć, czy Twoja firma ma wiarygodne i weryfikowalne informacje kontaktowe oraz rzeczywistą fizyczną lokalizację.

04
04
Zarządzanie recenzjami

Recenzje odgrywają ważną rolę w marketingu internetowym i wyszukiwaniu lokalnym. Niestety, o wiele łatwiej jest otrzymać ocenę 1 gwiazdki za jedną słabą obsługę klienta niż ocenę 5 gwiazdek za wiele pozytywnych. Recenzje wpływają na kliknięcia i konwersje, a także na rankingi pakietów map.

Optymalizacja Wizytówki Google Maps

Bardzo ważnym elementem, o który należy zadbać przy tworzeniu i pozycjonowaniu wizytówki jest dodatek wysokiej jakości materiałów. Z pewnością Google docenia i promuje te wizytówki, które mają dużo multimediów i są bogato opisane. Dlatego zdecydowanie powinieneś dodać do swojej wizytówki wiele profesjonalnych zdjęć naszej marki lub wnętrza naszej firmy. Będzie to korzystne zarówno pod względem pozycjonowania, jak i oceny przez potencjalnych klientów. Dlatego dobrze byłoby zamówić profesjonalnego fotografa i dodać estetyczne zdjęcia. 

Powinniśmy zrobić ten krok zaraz po stworzeniu wizytówki, ponieważ klienci sami mogą dodać zdjęcia naszego zakładu czy miejsca pracy, które nawet pomimo najszczerszych intencji są zazwyczaj niskiej jakości, np. zdjęcia posiłków w restauracji. Jedną z największych możliwości pozycjonowania wizytówki jest stworzenie i dodanie do niej wirtualnego spaceru 360 stopni. Jest to spacer po danej firmie lub miejscu w technologii Google Street View. Możemy umieścić go na samej wizytówce za darmo i nie musimy martwić się o hosting czy jego utrzymanie. Koszt takiego spaceru przez fotografa to około kilkaset złotych za 100 m2.

Imię i nazwisko, adres i numer telefonu (NAP) to bardzo wpływowy lokalny czynnik rankingowy dla Google. Gdy Google indeksuje Twoją witrynę, będzie szukać tych informacji, aby określić lokalne wyniki wyszukiwania , w których powinna znajdować się Twoja witryna. Na przykład jeśli w Twojej witrynie wyświetlana jest nazwa Twojej firmy wraz z adresem i numerem kierunkowym we Wrocławiu, Google zakłada, że Twoja firma znajduje się we Wrocławiu. Dlatego Google prawdopodobnie umieści Twoją witrynę wyżej w rankingu wyszukiwań przeprowadzanych przez użytkowników we Wrocławiu i okolicach.

Aby upewnić się, że Google może je odczytać, użyj standardowego formatu tekstowego dla NAP swojej firmy. Jeśli użyjesz formatu obrazu, Google nie będzie w stanie go odczytać. Potencjalni klienci, którzy odwiedzają Twoją witrynę, nadal będą mogli zobaczyć NAP w formacie obrazu, ale nie Google.

Opinie i Oceny

Ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google są oceny i recenzje. Wbrew pozorom nie działają zerojedynkowo i nie są jedynym wyznacznikiem jakości wizytówki. Oznacza to, że Google nie wyświetla wizytówek na mapach w kolejności tych z najlepszymi ocenami. W tej kwestii nawet same komentarze odgrywają nieco większą rolę. Dlatego jeśli posiadamy już odpowiednio zoptymalizowaną wizytówkę, warto zadbać również o ten element. Powinniśmy poprosić naszych klientów o ocenę i komentarz. Jeśli pojawią się na naszej wizytówce, warto również na nie odpowiedzieć i nawiązać rozmowy. To korzystne działania, które wprowadzają ruch do naszej wizytówki. Zakupionych opinii lub komentarzy nie wolno dodawać.

Zachęcanie klientów do przeglądania Twojej firmy online może pomóc Ci zapewnić wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania Twojej witryny. Google analizuje opinie klientów publikowane online, aby określić, które firmy są popularne wśród ich klientów, a które nie. Jeśli Google odkryje wiele opinii klientów, które chwalą Twoją firmę i jej produkty lub usługi, umieści Twoją witrynę wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj, że większość portali z recenzjami online nie pozwala firmom zachęcać klientów do wystawiania recenzji. Innymi słowy, nie możesz oferować klientom czegoś wartościowego, takiego jak darmowy produkt lub rabat, w zamian za pozostawienie recenzji online. Yelp ma jeszcze surowszą politykę dotyczącą recenzji. Chociaż możesz poprosić klientów o zrecenzowanie Twojej firmy w Google, Facebooku, TripAdvisor i wielu innych portalach z recenzjami, nie możesz poprosić ich o pozostawienie recenzji na Yelp.

Na przestrzeni lat Google ulepszał swoje algorytmy indeksowania i rankingu, aby zapewnić użytkownikom spersonalizowane wyniki na podstawie ich lokalizacji. Nie pokazuje już tych samych wyników wszystkim użytkownikom. Google wyświetla teraz różne wyniki wyszukiwań przeprowadzanych w różnych lokalizacjach. Kierując się na te lokalne sygnały rankingowe, możesz zachęcić Google do wyższego rankingu witryny Twojej tradycyjnej firmy w wyszukiwaniach lokalnych.

Regularne Wpisy

Swego rodzaju pomysłem na umieszczenie wizytówki w Google Maps, który będzie wymagał od nas pewnego zaangażowania, jest regularne dodawanie wpisów. Taka możliwość istnieje na wizytówkach już od jakiegoś czasu. Możemy informować naszych potencjalnych klientów o nowościach lub danej ofercie promocyjnej. Posty tego typu powinny być dodawane często. Dla Google będzie to sygnał, że wizytówka jest aktualna, a tego mapa chce dostarczać swoim użytkownikom.

Połączenie Wizytówki ze Stroną Internetową

Doskonałym sposobem na polepszenie pozycji naszej wizytówki w Google Maps i jej promowanie jest połączenie jej z serwisem. Taki link zwiększy naszą wiarygodność i dostarczy dalszych informacji o naszej marce Google. Dodajmy więc do wizytówki adres naszej strony internetowej. Sama strona również jest warta pozycjonowania. Im bardziej jest rozpoznawalny w sieci, tym większe korzyści z połączenia wizytówki i strony internetowej.