Pozycjonowanie wizytówek w Google Maps

Co to jest pozycjonowanie wizytówek?


Pozycjonowanie wpisów na Mapach Google to proces, który dąży do podniesienia pozycji twojego wpisu w tabeli wyników wyszukiwania. Mapy Google działają podobnie do wyszukiwarki internetowej. Po zadaniu pytania i wpisaniu hasła, Google wybiera najbardziej odpowiednie karty i wyświetla ich listę. Często ma kilka stron. Pozycjonowanie to dostosowanie wizytówki w taki sposób, aby była poprawna, kompletna i użyteczna, a Google umieszcza ją na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania na mapie. Pin naszej firmy pojawi się wtedy na mapie jako pierwszy. Potrafimy wypozycjonować dowolną wizytówkę i możemy to zrobić sami lub zlecić to zadanie agencjom lub specjalistom SEO.

Usuwanie duplikatów i zgodność z NAP


Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pozycjonowania wizytówki w Mapach Google jest usunięcie duplikatów. Google stawia na jakość i niedopuszczalne jest posiadanie kilku wizytówek jednej firmy z tymi samymi lub zmienionymi danymi. Z pewnością nie będziemy skutecznie pozycjonować wizytówek. Wszystkie dane NAP, takie jak nazwa firmy, adres i numer telefonu, muszą być identyczne w Internecie. Ta kwestia ma wpływ na autentyczność i jest ważnym czynnikiem SEO. Dane o naszej firmie muszą zatem być takie same na naszej stronie internetowej, wizytówkach w sieci, katalogach firm oraz na wizytówce na mapach.

Dokładnie uzupełniająca wizytówka


Drugim bardzo ważnym elementem pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest jej dokładne uzupełnienie. Tylko kompletne wizytówki mają szansę znaleźć się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania i tylko takie są promowane przez Google. A więc każde pole powinno być wypełnione prawdziwymi informacjami. Szczególną uwagę należy zwrócić na staranne dobranie kategorii i stworzenie opisu. Warto dołączyć odpowiednie słowa kluczowe pasujące do naszej branży. Zdecydowanie powinniśmy poprawnie nazwać naszą działalność i zakres oferowanych przez nas usług. Dodanie wizytówki pod fałszywymi frazami z pewnością przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego. Gdy wizytówka pojawi się pod błędnymi hasłami, przełoży się to również na niezadowolenie i dezorientację klientów. Wypełniając wizytówkę i wszystkie jej formularze nie zapomnij o sekcji pytań i odpowiedzi. To jest sekcja pytań i odpowiedzi. Oprócz tego, że jest przydatny dla użytkowników, którzy szybko i wygodnie poznają potrzebne informacje, dla Google będzie to znak jakości wizytówki.

Materiały wysokiej jakości


Bardzo ważnym elementem, o który należy zadbać przy tworzeniu i pozycjonowaniu wizytówki jest dodatek wysokiej jakości materiałów. Z pewnością Google docenia i promuje te wizytówki, które mają dużo multimediów i są bogato opisane. Dlatego zdecydowanie powinieneś dodać do swojej wizytówki wiele profesjonalnych zdjęć naszej marki lub wnętrza naszej firmy. Będzie to korzystne zarówno pod względem pozycjonowania, jak i oceny przez potencjalnych klientów. Dlatego dobrze byłoby zamówić profesjonalnego fotografa i dodać estetyczne zdjęcia. Powinniśmy zrobić ten krok zaraz po stworzeniu wizytówki, ponieważ klienci sami mogą dodać zdjęcia naszego zakładu czy miejsca pracy, które nawet pomimo najszczerszych intencji są zazwyczaj niskiej jakości, np. zdjęcia posiłków w restauracji. Jedną z największych możliwości pozycjonowania wizytówki jest stworzenie i dodanie do niej wirtualnego spaceru 360 stopni. Jest to spacer po danej firmie lub miejscu w technologii Google Street View. Możemy umieścić go na samej wizytówce za darmo i nie musimy martwić się o hosting czy jego utrzymanie. Koszt takiego spaceru przez fotografa to około kilkaset złotych za 100 m2.

PPC Advertising

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque in nibh convallis, semper augue ut, convallis tortor. In aliquam vulputate tellus, eu congue massa dapibus non. Nam tempor tincidunt ultrices. Ut augue metus, aliquam a.

PPC Advertising

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque in nibh convallis, semper augue ut, convallis tortor. In aliquam vulputate tellus, eu congue massa dapibus non. Nam tempor tincidunt ultrices. Ut augue metus, aliquam a.

PPC Advertising

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque in nibh convallis, semper augue ut, convallis tortor. In aliquam vulputate tellus, eu congue massa dapibus non. Nam tempor tincidunt ultrices. Ut augue metus, aliquam a.

PPC Advertising

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque in nibh convallis, semper augue ut, convallis tortor. In aliquam vulputate tellus, eu congue massa dapibus non. Nam tempor tincidunt ultrices. Ut augue metus, aliquam a.

real numbers

Expect Great Things from
Your SEO Agency

Before After

104,457

314,297

Annual Organic Traffic

26,740

34,369

Ranking Keywords

780%

980%

Annual Organic Traffic
+
ACTIVE CLIENTS
+
PROJECTS DONE
+
TEAM ADVISORS
+
GLORIOUS YEARS

Take Your Website to Next
Level Right Now!

Tytuł H2

Opinie i oceny


Ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google są oceny i recenzje. Wbrew pozorom nie działają zerojedynkowo i nie są jedynym wyznacznikiem jakości wizytówki. Oznacza to, że Google nie wyświetla wizytówek na mapach w kolejności tych z najlepszymi ocenami. W tej kwestii nawet same komentarze odgrywają nieco większą rolę. Dlatego jeśli posiadamy już odpowiednio zoptymalizowaną wizytówkę, warto zadbać również o ten element. Powinniśmy poprosić naszych klientów o ocenę i komentarz. Jeśli pojawią się na naszej wizytówce, warto również na nie odpowiedzieć i nawiązać rozmowy. To korzystne działania, które wprowadzają ruch do naszej wizytówki. Zakupionych opinii lub komentarzy nie wolno dodawać. W takiej sytuacji,

Regularnie dodawaj wpisy


Swego rodzaju pomysłem na umieszczenie wizytówki w Google Maps, który będzie wymagał od nas pewnego zaangażowania, jest regularne dodawanie wpisów. Taka możliwość istnieje na wizytówkach już od jakiegoś czasu. Możemy informować naszych potencjalnych klientów o nowościach lub danej ofercie promocyjnej. Posty tego typu powinny być dodawane często. Dla Google będzie to sygnał, że wizytówka jest aktualna, a tego mapa chce dostarczać swoim użytkownikom.

Powiązanie strony internetowej z wizytówką


Doskonałym sposobem na polepszenie pozycji naszej wizytówki w Google Maps i jej promowanie jest połączenie jej z serwisem. Taki link zwiększy naszą wiarygodność i dostarczy dalszych informacji o naszej marce Google. Dodajmy więc do wizytówki adres naszej strony internetowej. Sama strona również jest warta pozycjonowania. Im bardziej jest rozpoznawalny w sieci, tym większe korzyści z połączenia wizytówki i strony internetowej.