Audyt SEO

Audyt SEO

To standardowa procedura dla każdej strony. W rzeczywistości, jeśli poważnie myślisz o swoim biznesie internetowym, upewnisz się, że robisz to często. W przeciwieństwie do tradycyjnego audytu, ten przeprowadzany jest wyłącznie w celach marketingowych. Właściwie wykonany audyt SEO powinien dać Ci lepszy wgląd w Twoją stronę, poszczególne witryny i ogólny ruch. Jest to świetny sposób na poprawę wydajności, dzięki czemu możesz lepiej pozycjonować się w SERPach . Tak, audyt SEO pomaga nam określić, jak działa nasza strona internetowa. Ale jeśli jesteś małą stroną internetową, nie musisz przesadzać. Koncentrowanie się na statystykach może być stratą czasu, zwłaszcza jeśli są inne rzeczy, którymi musisz się zająć.

Strategia audytu

Przede wszystkim musisz stworzyć realną strategię, która pomoże ci ustalić twoje cele.
Istnieje wiele rzeczy, które można poprawić za pomocą audytu. Możesz uzyskać wgląd w swoją konkurencję, możesz analizować słowa kluczowe, możesz poprawić techniczne aspekty strony itp. Audyt SEO to złożona procedura. Ma na celu analizę wielu aspektów Twojego biznesu i na ich podstawie pomoże Ci zrozumieć, co jest dobre i co możesz poprawić. Biorąc to pod uwagę, audytor SEO musi wykonać:

  • Analizę techniczną
  • Analizę na stronie
  • Analizę poza stroną
  • Analizę konkurencji i badanie słów kluczowych

Analiza techniczna


Pierwszą rzeczą, którą musisz ustalić, jest to, czy Twoja witryna działa poprawnie. Można to zrobić za pomocą analizy technicznej. Stanowczo zaleca się, żeby zaczynać od tego kroku. Jeśli masz złe fundamenty, nie stworzysz swojej witryny od podstaw. Nie zbudowałbyś domu na złym terenie, prawda? Analiza techniczna pomaga nam z różnymi rzeczami, które możemy pogrupować w:

  • Dostępność
  • Indeksowalność

Dostępność


Jak sama nazwa wskazuje, dostępność jest powiązana z możliwością dostępu do witryny przez Google i użytkownika. Jeśli Twoi potencjalni odwiedzający nie mogą zobaczyć Twoich stron, nie ma sensu tworzyć nowych treści. Ułatwienia dostępu i dobre wrażenia użytkownika idą w parze z wyszukiwaniem. Pierwszą rzeczą, którą musisz sprawdzić, jest plik robots.txt i metatagi robots. Te dwa są ważne, ponieważ ograniczają dostęp do niektórych obszarów Twojej witryny. Czasami webmaster mógł nieumyślnie zablokować określone strony, uniemożliwiając Google dostęp do nich. Zarówno metatagi, jak i pliki robots.txt należy sprawdzić ręcznie, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Mapy witryn XML to kolejny ważny aspekt Twojej witryny. Tworzą mapę dla robotów Google. Pamiętaj, że mapa witryny XML musi być odpowiednio sformatowana i przesłana na konto narzędzi dla webmasterów, aby można było do niej uzyskać dostęp. Kolejną istotną rzeczą dla Twojej dostępności jest architektura ogólna strony.

Tutaj osoba przeprowadzająca audyt musi upewnić się, że wystarczy kilka kliknięć ze strony głównej na stronę docelową. Im mniejsza liczba, tym robotom łatwiej uzyskać dostęp do tej strony. Przekierowania mogą również powodować problemy. Czasami możesz usunąć lub przenieść swoje treści. Oznacza to jednak, że roboty indeksujące nie mogą teraz uzyskać dostępu do tej strony. Aby umożliwić dostęp, musisz utworzyć przekierowanie prowadzące do przeniesionej strony. Są pewne rzeczy, o których musisz pamiętać, jeśli chodzi o odwiedzających. Przede wszystkim, jeśli dana osoba nie może swobodnie przeglądać, szybko odbije się od Twojej witryny. W związku z tym ważne jest, aby poprawić szybkość witryny . Nawet jeśli wolisz mieć ładny i interaktywny interfejs, musisz zastanowić się, jakie wrażenie robi na ludziach, którzy oglądają tę stronę. Większość z nas surfuje po Internecie w celu uzyskania szybkich i wiarygodnych informacji. To samo dotyczy urządzeń mobilnych. Obecnie większość ludzi korzysta z urządzeń mobilnych, aby uzyskać dostęp do Internetu. Mając to na uwadze, Twoja witryna musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych, aby odwiedzający mógł mieć wszystkie opcje, które w przeciwnym razie miałby na komputerze stacjonarnym.

Indeksowalność


Teraz, jeśli wykonałeś wszystko poprawnie podczas pierwszego kroku, możesz przejść przez indeksowanie. Jeśli chodzi o Google, dostępność i indeksowalność idą w parze. Obie opcje są głównym priorytetem, aby Twoje strony były widoczne dla ostatniego użytkownika.
Dostępność odnosi się do robotów indeksujących, które mogą uzyskać dostęp do Twoich stron, podczas gdy indeksowalność odnosi się do tych stron, które są prezentowane w wyszukiwarce po uzyskaniu dostępu.

Możesz się zastanawiać, czy roboty są już w stanie zobaczyć Twoje treści, dlaczego nie miałyby wyświetlać tych stron użytkownikom?
Pierwsze co przychodzi do głowy to kara Google. W większości przypadków będzie to powód, dla którego niektóre strony nie będą wyświetlane. Pamiętaj, że roboty indeksujące działają inaczej w różnych witrynach. Jeśli jesteś dużą firmą z dużą ilością treści, Twoje strony zostaną zindeksowane niemal natychmiast. Z drugiej strony, indywidualni blogerzy, którzy od czasu do czasu publikują, będą indeksować ich treści wolniej. Większość ludzi w tym momencie zacznie panikować, myśląc, że Google nałożył na nich karę tylko po to, by odkryć, że mają problem z dostępnością lub inny drobny problem. Niemniej jednak, jeśli faktycznie otrzymałeś karę, otrzymasz wiadomość na swoim koncie narzędzia dla webmasterów.

Następnie procedura wygląda następująco:

  • Określ powód kary
  • Rozwiąż problem
  • Poproś Google o ponowne rozpatrzenie.
PPC Advertising

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque in nibh convallis, semper augue ut, convallis tortor. In aliquam vulputate tellus, eu congue massa dapibus non. Nam tempor tincidunt ultrices. Ut augue metus, aliquam a.

PPC Advertising

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque in nibh convallis, semper augue ut, convallis tortor. In aliquam vulputate tellus, eu congue massa dapibus non. Nam tempor tincidunt ultrices. Ut augue metus, aliquam a.

PPC Advertising

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque in nibh convallis, semper augue ut, convallis tortor. In aliquam vulputate tellus, eu congue massa dapibus non. Nam tempor tincidunt ultrices. Ut augue metus, aliquam a.

PPC Advertising

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque in nibh convallis, semper augue ut, convallis tortor. In aliquam vulputate tellus, eu congue massa dapibus non. Nam tempor tincidunt ultrices. Ut augue metus, aliquam a.

real numbers

Expect Great Things from
Your SEO Agency

Before After

104,457

314,297

Annual Organic Traffic

26,740

34,369

Ranking Keywords

780%

980%

Annual Organic Traffic
+
ACTIVE CLIENTS
+
PROJECTS DONE
+
TEAM ADVISORS
+
GLORIOUS YEARS

Take Your Website to Next
Level Right Now!

Audyt SEO

Analiza na stronie


Po wstępnej części technicznej Twoja strona powinna wyglądać elegancko.
Upewniłeś się, że wszystko jest w porządku, że zarówno ludzie, jak i roboty mają dostęp do Twojej witryny i wszystko jest sprawne. Teraz musimy wziąć pod uwagę same strony.

Istnieją dwa sposoby przeglądania analizy na stronie:

  • Ogólne problemy z treścią
  • Problemy z poszczególnymi stronami

Ogólne problemy z treścią


Logicznie rzecz biorąc, każdy tworzony post musi mieć sens. Z punktu widzenia SEO naprawdę źle jest mieć różne sprzeczne tematy, które nie mają nic wspólnego z główną ideą witryny. Jest mnóstwo influencerów i blogerów, którzy zarabiają na promowaniu wielu treści i produktów. Chociaż na krótką metę może to być opłacalne, może mieć katastrofalne konsekwencje dla optymalizacji. Po prostu trzymaj się broni i kontynuuj pisanie na jeden ogólny temat.

Problemy z poszczególnymi stronami


Poszczególne problemy ze stroną odnoszą się do sposobu, w jaki każda strona jest napisana i ustrukturyzowana. Zapewne zdajesz sobie sprawę, że dobra treść jest drogą do dobrego rankingu. Zanim powiemy o czymkolwiek innym, należy podkreślić, że każdy artykuł musi być dobrze skonstruowany, z myślą o użytkowniku końcowym. Jest to ważne nie tylko dla wyszukiwarki, ale także dla wszystkich blogerów i odwiedzających, którzy będą łączyć lub udostępniać wspomniane treści. Bez dobrej kopii nie powinieneś nawet próbować optymalizować swojej witryny.

Zacznijmy od Twojego adresu URL. Musi być ładnie, czysto, właściwie i zwięźle opisywać treść. Jeśli musisz oddzielić słowa, lepiej użyć myślników. Wreszcie musi mieć swoje główne słowo kluczowe. Na tej podstawie logiczne jest, że Twój tytuł powinien zawierać również główne słowo kluczowe i być krótki. Jeśli chodzi o treść, upewnij się, że tworzysz dłuższe artykuły. W dzisiejszym świecie SEO, aby być widocznym, potrzebujesz co najmniej 500 słów. Twój artykuł musi być wartościowy dla czytelnika, musi być unikalny, mieć słowa kluczowe LSI , musi mieć odpowiednią gramatykę i dobrze się czytać. Jednocześnie Twoje obrazy również muszą zostać zoptymalizowane, ponieważ da im to szansę na ranking w wyszukiwarce grafiki Google. W tamtych czasach opisy meta były bardzo ważnym narzędziem SEO. Obecnie mają bardziej promocyjne zastosowanie. Pamiętaj jednak o dołączeniu ładnego opisu, ponieważ wpłyną one na współczynnik konwersji. Istotne są również linki.Do dziś wiele osób nienawidzi linkowania do innych zasobów, myśląc, że to pomaga ich konkurencji.

Jednak specjaliści SEO wiedzą lepiej. Linkowanie do innych artykułów jest doskonałe dla Twojej witryny, ponieważ poprawia jakość treści. Dzięki temu jest bardziej odpowiedni i godny zaufania (o ile łączysz się z godną zaufania witryną). Upewnij się, że wszystkie Twoje linki działają poprawnie, są trafne, zdrowe i zawierają odpowiednie słowa kluczowe.

Analiza poza stroną


Ostatecznie wszystko sprowadza się do siły Twojej domeny. W zasadzie wszystko, co zostało zrobione w dwóch pierwszych krokach (podczas analizy technicznej i on-page) jest wykonywane po to, aby Twoja strona była lepsza i bardziej widoczna dla Google. I tu dochodzimy do analizy poza stroną. W innym znaczeniu czynniki rankingowe spoza strony są wynikiem Twoich działań. Pokazują, jak popularna jest Twoja witryna, czy ludzie do niej linkują i z jakich witryn, czy jest godna zaufania itp. Tutaj możemy zacząć od wspomnienia czynnika zaufania.

Co oznacza zaufanie w kontekście SEO?
Oznacza to, że strona internetowa jest zaufana przez wyszukiwarkę Google. Innymi słowy, jeśli unikasz wszelkich negatywnych praktyk SEO (tzw. black hat SEO ), zyskasz większe zaufanie. To pierwszy krok, który musisz zrobić, zanim cokolwiek innego. Google jest ciągle ulepszany, a wraz z nim szanse na manipulowanie systemem są mniejsze. Niemniej jednak niektórzy ludzie nadal to robią. Bycie godnym zaufania jest dobre nie tylko dla wyszukiwarki; jest to ważne dla twojej ogólnej reputacji. Podobnie jak w przypadku prawdziwych firm, zaangażowanie w niezgodne z prawem praktyki może prowadzić do katastrofalnych, długoterminowych konsekwencji dla Twojej organizacji.

W związku z tym konieczne jest bycie godnym zaufania i przestrzeganie wskazówek dla webmasterów Google. Następnie musisz upewnić się, że Twoje treści są popularne wśród czytelników i innych blogerów. W końcu wszystko, co tworzymy w Internecie, jest dla innych użytkowników. Mając to na uwadze, dobra strona internetowa będzie stale odnotowywać wzrost ruchu, więcej lepszych linków, więcej wzmianek społecznościowych, dłuższy czas na stronie i mniejsze współczynniki odrzuceń przez odwiedzających. W pewnym sensie analiza off-page powinna nam pokazać, jak inni ludzie reagują na naszą stronę. Odnoszący sukcesy blogerzy powinni jednocześnie zauważyć wzrost wszystkich tych statystyk. Jeśli zaczniesz otrzymywać dużo linków, a Twoje statystyki zaangażowania społecznościowego nie poprawią się lub spadną, może to być czerwona flaga dla Google, ponieważ może to sygnalizować, że robisz coś podejrzanego.

Analiza konkurencji i badanie słów kluczowych


Po przeanalizowaniu i załatwieniu spraw wewnętrznych jesteśmy przygotowani do analizy słów kluczowych. W świecie SEO badanie słów kluczowych i analiza konkurencji są niemal synonimami.